نقد کارشناسی جک S4

نقد کارشناسی جک S4

جک S4 یکی از جدیدترین محصولات کمپانی چینی جک به شمار می‌رود که در سال 2018 معرفی شده و مدت زیادی از حضور آن در بازار کشور چین نمی‌گذرد. جک یک نسخه الکتریکی هم از این شاسی بلند ارائه نموده که iEVS4 نام دارد و به دلیل عدم حضور در بازار کشورمان، در مورد این نسخه صحبت نمی‌کنیم.

اکنون کرمان موتور تصمیم گرفته تا طیف شاسی بلندهای موجود جک در بازار ایران را با عرضه جک S4 تکمیل‌تر کند و این خودرو را هم وارد خط تولید خود نماید. کرمان موتور هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه این شاسی بلند به بازار چیزی نگفته است.

طراحی جک S4 در مقایسه با S3 کاملا بهبود پیدا کرده و به خودروهای مدرن شبیه شده است. در نمای جلو یک جلو پنجره مشبک دیده می‌شود که یک نوار کرومی در بالای آن وجود دارد و چراغ‌های جلو با خطوط شکسته و خطوط برجسته بر روی کاپوت و گلگیرها، نمای جلو را تکمیل می‌کنند. خطوط شکسته در نمای جانبی جک اس4 هم وجود دارد و سقف مشکی رنگ با رنگ متفاوت از بدنه ویژگی دیگر طراحی بدنه به شمار می‌رود. در نمای عقب هم چراغ‌های کشیده به وسیله یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند و نکته منفی طراحی را باید در استفاده از قطعات پلاستیکی مشکی رنگ دور تا دور بدنه دانست.

با نگاه به طراحی کابین جک S4 متوجه حرکت روبه‌جلو چینی‌ها در زمینه طراحی می‌شویم. کابین جک اس 4 ساده و در عین حال مدرن به نظر می‌رسد. در مرکز داشبورد یک نمایشگر تعبیه شده و ورودی‌های هوا در زیر آن قرار گرفته‌اندو نکته جالب استفاده از کلیدهای لمسی برای کلیدهای کنترلی است که در زیر ورودی‌های هوا نصب شده و ظاهر یک خودرو مدرن را القا می‌کنند. در مورد کیفیت متریال و کیفیت ساخت کابین باید بگوییم که به خوبی طراحی نیست و استفاده از متریال معمولی، در نهایت نشان می‌دهد که با یک خودرو متوسط روبه‌رو هستیم.

جک S4 از نظر ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی هم وضعیت خوبی دارد و امکاناتی نظیر سانروف، در صندوق عقب برقی، چراغ‌های LED، چراغ دیلایت، نمایشگر 10.25 اینچی، سیستم پایش باد لاستیک‌ها یا TPMS، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، دستیار حرکت در سریالایی، دوربین 360 درجه، اتو هلد، کروز کنترل، هشدار نقاط کور، و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می‌دهد.

موتور به کار رفته در جک S4 حجم 1.5 لیتری و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور تولید کند. برای انتقال قدرت هم یک جعبه دنده 6 سرعته و یا اتوماتیک CVT در نظر گرفته شده است.

باید تا ارائه مشخصات دقیق، قیمت و زمان عرضه جک S4 به بازار توسط کرمان موتور صبر کنیم.

رقبای جک S4 در بازار ایران را می‌توان هایما S5، ام وی ام X33S، بیسو T3، هن تنگ X5 و حتی چری تیگو 5 دانست.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *