معرفی کیا XCeed پلاگین هیبریدی ۲۰۲۰ جدید +تصاویر

معرفی کیا XCeed پلاگین هیبریدی ۲۰۲۰ جدید +تصاویر

وقتی بحث خودروهای الکتریکی و شاسی بلندها می‌شود احتمالاً کیا مانند طلا بدرخشد. شاسی‌بلند بزرگ تلوراید هم‌اکنون عنوان خودروی سال را به دست آورده و سول الکتریکی هم جوایزی را به خانه برده است. به این لیست باید نیرو را نیز اضافه کرد که سر و زیادی را به راه انداخته است. خب قاعدتاً نسخه پلاگین هیبریدی جدید از XCeed نیز باید عملکرد خوبی در بازار داشته باشد.

 

XCeed هاچبک خانوادگی کیاست که برخی ویژگی‌های شاسی بلندهای این شرکت را به همراه داست. با وجود پیشرانه درون‌سوز، ما XCeed و قیمت‌گذاری آن را دوست داریم؛ اما با قیمت فراتر از ۳۰ هزار پوند و وجود یک پیشرانه ۱.۶ لیتری بنزینی و واحد الکتریکی کوچک که قدرت ترکیبی ۱۳۹ اسبی ایجاد می‌کنند، این مدل پلاگین هیبریدی ارزش چندان بدی در مقایسه با رقبای پلاگین هیبریدی ندارد. به لطف ایجاد تنها ۳۲ گرم دی‌اکسید کربن در هر کیلومتر، این خودرو از نظر مالیاتی نیز مشوق‌هایی را دریافت می‌کند.

 

کیا می‌گوید شما می‌توانید در حالت الکتریکی شعاع حدود ۴۵ کیلومتری داشته باشید و دستیابی به این رقم نیز سخت نیست. ما در مسیر تست خود که ترکیبی از جاده‌های گوناگون بود به این ادعا رسیدیم و پیشرانه بنزینی تنها زمانی وارد مدار می‌شد که شما واقعاً خواهان آن بودید؛ اما دست‌یابی به مصرف سوخت زیر ۲ کیلومتر با این خودرو به طرز رانندگی شما بستگی دارد هرچند دست‌یابی به رقم‌های بسیار کم دور از ذهن نیست.

 

تغییر وضعیت پیشرانه‌های الکتریکی و بنزینی به نرمی صورت می‌گیرد اما گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه عملکرد خیلی نرمی ندارد و گاها ناهنجار عمل می‌کند. این خصیصه مخصوصاً در زمان معکوس دادن بیشتر به چشم می‌آید. البته ترمزها مشکلی ندارند و زمانی که سرعت خودرو کاهش یابد با نیروی آن‌ها می‌توان باتری را شارژ کرد.

 

از آنجایی که XCeed پلاگین هیبریدی کاملاً روی راندمان و مصرف سوخت پایین تمرکز کرده بنابراین سواری هیجان‌انگیزی ندارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو در ۱۰.۶ ثانیه ثبت می‌شود و شاسی هم بیش از پایداری روی راحتی تأکید دارد.

سواری خودرو راحت بوده اما در دست‌اندازهای بد کمی مواج است اما خب این مورد باعث ناراحتی سرنشینان نمی‌شود؛ و اگرچه XCeed در سر پیچ‌ها تخت باقی مانده و تکان های کمی خواهد داشت اما فرمان هماهنگی خوبی با شتاب داشته و شما را به رانندگی اسپورت تشویق نخواهد کرد؛ اما باید گفت آرامش و رفاه داخل کابین احساس‌برانگیز بوده و خبری از صدای بیرون به ویژه در حالت تمام الکتریکی نیست.

 

XCeed خودرویی خانوادگی بوده اما در زمان تبدیل مدل استاندارد Ceed به XCeed برخی نقاط ضعف پدیدار شده است. خط پنجره بالا رفته در عقب به این معنی است که دید خوبی وجود نداشته و این موضوعی کلیدی برای برخی افراد است؛ و البته فضای زانو و پا نیز خیلی زیاد نیست.

 

 

باتری‌ها نیز در بخش عقب جا خوش کرده و بنابراین فضای بار ۴۲۶ لیتری مدل استاندارد به ۲۹۱ لیتر در نسخه پلاگین هیبریدی کاهش یافته است.

اما وضعیت کابین در بخش جلو بهتر است. داشبورد شیک‌ترین گزینه نیست اما کیا محیط نسبتاً لوکسی را تدارک دیده است.

 

تمرکز روی کیفیت و راحتی استفاده از کنترل‌ها باعث شده فضای آشنایی تداعی شود. صفحه لمسی ۱۰ اینچی نیز شفاف بوده و سریعاً پاسخ می‌دهد. این صفحه‌نمایش یکی از بهترین‌های کلاس بوده و کمی به سمت راننده زاویه گرفته است.

اپل کارپلی و اندروید اتو نیز موجود بوده و سیستم UVO کیا نیز باعث می‌شود خودروی شما به گوشی وصل شده و برخی کنترل‌ها را از راه دور انجام داد.

 

اگر خواهان رینگ‌های بزرگ‌تر، سانروف پانورامیک و صندلی‌های چرمی و پشت آمپرهای دیجیتالی هستید می‌توانید نسخه فرست ادیشن با قیمت ۳۴۶۹۵ پوند را انتخاب کنید. البته تریم ۳ این خودرو ارزش بهتری در مقابل مبلغ پرداختی دارد.

 

از جمله تجهیزات این مدل می‌توان به رینگ‌های ۱۶ اینچی، شیشه‌های تیره، کلید هوشمند، صندلی‌های چرمی و فرمان گرم شونده اشاره کرد.

 

از بسیاری جهات کیا XCeed پلاگین هیبریدی احساسی‌تر از نسخه استاندارد به نظر می‌رسد. این خودرو ارزش بهتری در مقایسه با برخی رقبا دارد. قوای محرکه الکتریکی شده آن نیز کم‌مصرف بوده و اگرچه گیربکس کمی ناهنجار عمل می‌کند اما در کل سواری خودرو بی حاشیه است. محفظه بار کوچک و فضای تنگ کابین در بخش عقب ناامیدکننده بوده اما ما ظاهر، کیفیت و میزان تجهیزات XCeed را دوست داریم.

 

مشخصات کیا XCeed 1.6 GDi PHEV 3

  • قیمت: ۳۰۶۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی/الکتریکی
  • گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
  • قدرت/گشتاور: ۱۳۹ اسب بخار/۲۶۵ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: زیر ۲ کیلومتر در هر صد کیلومتر

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *