بررسی مشخصات رنوکولیوس

RENAULT koleos 2017-2018

رنو کولیوس یک شاسی بلند سایز متوسط فرانسوی است که در حال حاضر در نسل دوم به تولید می‌رسد. این نسل از کولئوس در سال 2016 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد و در سال 2017 توسط نگین خودرو وارد بازار کشورمان شد.

کولئوس با کیفیت بالای خود توانست به پرفروش‌ترین خودرو وارداتی تبدیل شود. به این ترتیب رنو کولیوس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید گفت این موفقیت بی دلیل نیست. طراحی ظاهری جذاب، سواری باکیفیت و آپشن‌های فراوان از دلایل موفقیت کولیوس هستند به علاوه اینکه بازار خرید و فروش آن مناسب است.

کولیوس در حال حاضر رقبایی چون فولکس واگن تیگوان، تویوتا راوفور، هیوندای سانتافه و کیا سورنتو را در مقابل دارد ولی باتوجه به قیمت و سایر موارد، یکی از باارزش‌ترین‌ها در کلاس خود محسوب می‌شود.

نکات مثبت رنو کولیوس

طراحی بسیار زیبا -عملکرد مناسب گیربکس – امکانات قابل قبول – فضای مناسب برای سرنشین های خودرو –

 

نکات منفی رنو کولیوس

 

امنیت رنو کولیوس

رنو کولیوس 2017 بالاترین امتیاز ایمنی را دریافت نموده است.

 

نقد کارشناسی رنو کولیوس

رنو کولئوس زمانی که به بازار خودرو ایران آمد با ظاهر جذاب و قیمتی که داشت خیلی سریع توانست بازار شاسی بلندهای این رنج قیمتی را در دست بگیرد. رنو کولئوس آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که خیلی سریع تبدیل به پر فروش ترین خودروی وارداتی بازار کشورمان شد.

تاریخچه رنو کولئوس

 

رنو از شرکت های خودروسازی به‌نام در فرانسه است و شهرت اش را از طریق ساخت خودروهایی با کیفیت، با استهلاک پایین و طول عمر زیاد به دست آورده است. یکی از خودروهای خوش فروش رنو، رنو کولئوس نام دارد که در رده کراس اوورهای متوسط و شهری قرار می گیرد. این خودرو نخستین بار در سال 2000 در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. اولین نسخه کولئوس توسط شرکت رنو طراحی شد و توسط شرکت نیسان به تولید انبوه رسید. نسخه فیس لیفت شده نسل اول کولیوس در سال 2011 و نسل دوم با تغییرات کلی در سال 2016 و در اتوشو پکن رونمایی شد. رنو کولئوس در سه مدل با آپشن های متفاوت در بازار جهانی عرضه می شود که عبارت اند از : Life – Zen – Intens

مشخصات ظاهری رنو کولیوس

 

با نگاهی به محصولات دیگر رنو همچون تلیسمان و مگان جدید، بی شک به شباهت کامل میان این دو خودرو با کولئوس پی خواهید برد. گویی کولئوس جدید نسخه بزرگ‌شده تلیسمان است و رنو سعی داشته موفقیت در طراحی سدان تلیسمان را در سبک کراس اورهای شهری مجدداً تکرار نماید. طراحی مدرن و اسپرت، چراغ های LED جلو به همراه چراغ های LED روز روشن که همچون زخم شمشیری بر گونه چشمان ببر گونه کولیوس کشیده شده، رینگ های 18 اینچی آلیاژ آلومینیوم، خطوط درشت و هماهنگ بر روی کاپوت و بدنه و آرم بزرگ رنو در وسط جلو پنجره از ویژگی های ظاهری این موسیو فرانسوی است.

 

 

 مشخصات داخلی رنو کولئوس 

 

 

وقتی داخل رنو کولئوس می نشینید و درب را می بندید، سکوت مطلقی فرا گیر می شود، گویی که در یک اتاق عایق کاری شده قرار می گیرید. در مرحله بعد حس لوکس بودن به شما القا شده و  کیفیت بالای مواد بکار رفته در فضای داخلی توجه شما را جلب می کند و نا خودآگاه چشمانتان به کاوش طراحی فضای داخلی می پردازد.

 

در طراحی داخلی رنو کولئوس از سبک های بهره گیری شده در تلیسمان استفاده شده است. یک مانیتور بزرگ 7 یا 8.7 اینچی در وسط داشبورد خودنمایی می کند؛ که مغز متفکر کولئوس است و برای سیستم اطلاعات و سرگرمی در نظر گرفته شده است. نورپردازی LED داخلی، صندلی های چرمی با کیفیت مطلوب به همراه گرمکن صندلی، داشبورد کشیده شده و سقف پانارومیک از ویژگی های طراحی داخلی رنو کولیوس است.

 

ویژگی‌های فنی رنو کولئوس

 

موتور به کار رفته در رنو کولئوس حجمی معادل 2.5 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 169 اسب بخار قدرت و 224 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده CVT به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. انتقال قدرت به هر چهار چرخ، یکی از برتری‌های کولئوس به سایر رقبای آن در بازار کشورمان محسوب می‌شود. در مجموع رنو کولئوس از نظر فنی شرایط مطلوبی دارد و در بین گزینه‌های موجود، یکی از بهترین خودروهای موجود در بازار به شمار می‌رود

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *