نحوه تاثیر گذاری موقعیت ملک بر روی قیمت آن

1-فرهنگ مردم منطقه:
تعریف فرهنگ : یک مفهوم گسترده‌است که شامل ارزش‌های اجتماعی و هنجار‌های موجود در جوامع بشری و همچنین دانش، باورها، هنرها، قوانین، آداب و رسوم، توانایی‌ها و عادت‌های افراد گروه یا جامعه می‌شود. مردم تمایل دارند در کنار همنوع های خود از نظر فرهنگی زندگی و معاشرت کنند .
و اما فرهنگ نسبی است . یعنی علاوه بر اموزش های جامعه و محیط، اموزش های خانواده و شخصیت خود فرد هم تاثیر گذار است ، با توجه به این موضوع فرهنگ هر فرد با فردی دیگر متفاوت است ولیکن در این مقاله فرهنگ عموم مردم یک منطقه مورد بحث است.
همانطور که گفتیم ، مردم یک منطقه با همنوعان خود از لحاظ فرهنگی و اقتصادی برخورد بهتری دارند ، و از این دیدگاه مردم موجود در یک منطقه قیمت ان منطقه را رقم میزنند ، و این که این موضوع تاثیر مثبت یا منفی بر روی قیمت دارد بستگی به دیدگاه و نظر عموم مردم شهر بر روی ان منطقه است .

2-میزان دسترسی به امکانات :
دسترسی به امکانات عنصر مهمی برای قیمت گذاری ملک است . ملکی که به امکانات عمومی شهر (به عنوان مثال : نانوایی ، مترو ، ایستگاه تاکسی و اتوبوس و…) نسبت به ملکی دیگر قیمتی بالا تر دارد . به همین دلیل برای کارشناسی ملک باید امکانات موجود در آن منطقه بررسی شود

3-میزان عرضه و تقاضا در منطقه:
عرضه و تقاضا به معنی میزان خرید و فروش و میزان رونق بازار در منطقه است . اگر در منطقه ای میزان عرضه و تقاضا بالا باشد تاثیر مثبتی بر روی قیمت ملک های آن منطقه خواهد داشت ، زیرا در چنین منطقه ای اگر فردی تصمیم به فروش ملک خود کند نیازی نیست که مدتی طولانی صبر کند و ملک او به سرعت به فروش میرسد

4-خاکی که ملک بر روی آن بنا شده است:
میزان استحکام خاکی که ملک برروی آن بنا شده موضوع بسیار مهمی در قیمت گذاری است ، چرا که اگر خاک میزان استحکام لازم را نداشته باشد بعد از گذشت چند سال زمین نشست میکند و در نتیجه دیوار های ملک ترک هایی میخورد که ممکن است برای امنیت افراد موجود در خانه خطر ایجاد کند.

5- نوع بافت منطقه :
نوع بافت منطقه به معنی نوساز بودن یا قدیمی ساخت بودن ملک های آن منطقه است ، هرچه بافت منطقه نو ساز تر و باشد تاثیر بهتری بر روی قیمت ملک های آن منطقه میگذارد . و اما عنصری دیگر در این موضوع ، تکمیل بودن آن منطقه است، با این معنی که اگر منطقه ای در دست ساخت باشد و ملک های ان منطقه ساکنین بسیاری نداشته باشد منطقه قیمت کمتری نسبت به مناطقی که ساکنین بیشتری دارد میخورد .
گرد آورنده و تدوین کننده : آرین ابطحی

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

Leave a comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *